30 November 2009

Petanda Kiamat Kian Hampir

Assalamualaikum saudara-saudaraku yang dikasihi. Ana rasa bersalah terhadap Allah SW sekiranya Ana tidak berkongsi apa yang tergambar dimata hati serta akal fikiran yang kerdil ini mengenai apa yang berlaku dalam negara kita bermula dengan pemecatan Anwar Ibrahim oleh kerajaan Dajjal UMNO yang dipimpin oleh Dajjal bernama Mahathir.

Apabila keluarnya Anwar Ibrahim dari penjara dan telah berganding 'tenaga aura' dengan Tok Guru Nik Aziz, perjuangan yang menggunakan bahtera yang dinamakan Pakatan Rakyat, Kerajaan Dajjal UMNO mula ditampar, diterajang dan hampir-hampir dihumban kedalam kawah najis ciptaan Dajjal itu sendiri. Oleh sebab itulah serangan sekarang ditujukan juga terhadap Tok Guru Nik Aziz.



Para pendeta Yahudi yang tergabung dalam Dewan Pendeta Sanhendrin membujuk Raja Herodes untuk melakukan pengejaran terhadap Isa a.s. dan menangkapnya. Isa a.s. berhasil ditangkap dan hendak disalibkan. Namun Allah menolong Isa a.s. dan mengangkatnya ke syurga.

Dari hadis Nabi Muhammad SAW kita akan mengetahui jika menjelang akhir zaman, Isa a.s. akan kembali turun ke bumi di Menara Putih sebuah masjid di Damaskus, Syiria. Hal pertama yang dilakukan Isa a.s. ketika turun kembali ke bumi ialah menunaikan solat sebagaimana yang dijelaskan oleh hadis-hadis dibawah:-


"Tidak ada seorang nabi pun antara aku dan Isa dan sesungguhnya ia benar-benar akan turun (dari langit), apabila kamu telah melihatnya, maka ketahuilah;bahwa ia adalah seorang laki-laki berperawakan tubuh sedang, berkulit putih kemerah-merahan. Ia akan turun dengan memakai dua lapis pakaian yang dicelup dengan warna merah, kepalanya seakan-akan meneteskan air waulupun ia tidak basah". (HR Abu Dawud).



"Isa ibn Maryam akan turun di ‘Menara Putih’(Al-Mannaratul Baidha’) di Timur Damsyik". (HR Thabrani dari Aus bin Aus)


Nabi Isa akan menjadi makmum dalam solat berjemaah yang di imami oleh Imam Mahdi. Kedatangan Nabi Isa akan didahului oleh kondisi dunia yang dipenuhi kezaliman, kesengsaraan dan peperangan besar yang melibatkan seluruh penduduk dunia. Rujuk hadis dibawah:-


"Sekelompok dari ummatku akan tetap berperang dalam dalam kebenaran secara terang-terangan sampai hari kiamat, sehingga turunlah Isa Ibn Maryam, maka berkatalah pemimpin mereka (Al-Mahdi): 'Kemarilah dan imamilah shalat kami'. Ia menjawab; 'Tidak, sesungguhnya sebagian kamu adalah sebagai pemimpin terhadap sebagian yang lain, sebagai suatu kemuliaan yang diberikan Allah kepada ummat ini (ummat Islam)' ". (HR Muslim & Ahmad).



"Tiba-tiba Isa sudah berada di antara mereka dan dikumandangkanlah shalat, maka dikatakan kepadanya, majulah kamu (menjadi imam shalat) wahai ruh Allah.' Ia menjawab:'Hendaklah yang maju itu pemimpin kamu dan hendaklah ia yang mengimami shalat kamu".(HR Muslim & Ahmad.


Setelah itu kemunculan Imam Mahdi yang akan menyelamatkan kaum muslimin, kemudian kemunculan Dajjal yang akan berusaha membunuh Imam Mahdi, setelah Dajjal menyebarkan fitnahnya selama 40 hari, maka Nabi Isa akan diturunkan dari langit untuk menumpaskan Dajjal berkenaan.

Turunnya Nabi Isa ke bumi mempunyai misi menyelamatkan manusia dari fitnah Dajjal dan membersihkan segala penyimpangan agama, yang akan bekerjasama dengan Imam Mahdi membenteras semua musuh-musuh Allah.

Sama-samalah kita sedar dari tidur dan tidak terpedaya dengan perancangan jahat Pakatan Dajjal.

No comments:

Post a Comment